donderdag 13 maart 2014

Gestoofde hutspot met een beetje pit

Ik had geen trek in stamppot maar wel trek in peen en ui. Ik had twee zakjes gekocht met extra fijngesneden hutspotgroenten en ben daarmee gaan experimenteren. Het resultaat viel in de smaak dus maar meteen een blogje erover. 



Nodig: (voor 4 grote eters):
- 2 zakjes fijngesneden peen en ui (800 gram) of winterpeen en uien zelf fijn snijden. Zie de dikte van de peen op de foto hieronder.
- nasi/bami kruidenmix of evt een zakje mix
- sambal manis
- knoflook
- ketjap manis




Ik heb een hapjespan gebruikt voor dit simpele gerechtje. Hier een beetje olie in opgewarmd en daar de peen en ui aan toegevoegd. Dit wat aangefruit en toen ca. 200cc water toegevoegd en een zakje bami kruiden. Met nog een scheutje ketjap, een teentje knoflook en een lepeltje sambal manis op smaak gebracht en het toen een minuutje of 10 onder voortdurend roeren gaar laten worden. De volgende keer maak ik het met mijn zelfgemaakte kruidenmix, kan er alleen maar nog lekkerder op worden. 

Wij hebben het gegeten met aardappelpuree en de snelle gehaktballetjes. Op de foto niet helemaal goed van kleur maar dan krijg je een idee. Zonder vlees ook geschikt als vegetarisch gerecht. 



Trek in stamppot? Maak of koop dan de wat grovere hutspotgroenten. Kook deze samen met aardappelen en een bouillonblokje gaar en voeg dan na het stampen nasi/bamikruiden toe.


Als dit recept je aanspreekt, wil je dan mijn Facebookpagina liken?

-------------------------------------------------------------

- Bekijk hier meer recepten met groenten




Geen opmerkingen:

Een reactie posten